Calatoria continua in interesanta lume a fotografiei. Ne intalnim astazi, cu 10 fotografi si interesantele povesti din spatele fotografiei.

Catalin Vezetiu

“Maine plecam, frate.” aud o voce trista in spatele meu. E Codrin, l-am cunoscut in prima zi de tabara, acum este ziua 11 #intufisuri, s-a apropiat de sufletul meu cel mai mult dintre cei noi veniti in haita. “Nu mai ploua asa de tare, hai la Copac sa ne luam la revedere” ii raspund la fel de trist. Zis si facut… Cand am ajuns la Copac, ploaia se oprise si Soarele isi facea loc printre norii ce incepuse sa se risipeasca. Nu ne-am grabit, am fotografiat in voie, fiecare cu gandurile lui, cu trairile lui si cu sentimentele lui. Un singur copac, acelasi… si mii de feluri in care este privit, fotografiat, descris sau iubit… Privim acelasi lucru, dar il intelegem diferit. La umbra lui gandul iti fuge departe… uneori acasa la cei dragi, alteori la prietenii ce fotografiaza in jurul tau, te indeamna la introspectie, la bunatate si iti deschide orizonul gandirii. Am folosit Nikon D750 si obiectivul Nikkor 24-120 mm. Setari: F 5.6, ISO 100, Expunere 1/60 sec, Focala 24 mm.

Claudiu Netoiu

Povestea fotografie e simplă: Undeva prin luna iunie 2017 am mers la Muzeul de Artă (Palatul Jean Mihail) din Craiova pentru a-l vizita. Nu era prima dată. Nici măcar prima oară când aveam aparatul de fotografiat la mine. Îmi place să vizitez această bijuterie arhitectonică și “analizez” cu interes picturile și sculpturile din expozițiile permanente sau dedicate. Am întrebat, ca de fiecare dată, dacă pot face fotografii și după ce mi s-a confirmat că pot folosi aparatul de fotografiat unde nu sunt expoziții permanente m-am gândit că n-ar fi rău să încerc un obiectiv drag mie: Samyang 8mm (fish-eye). E unul dintre obiectivele mele preferate, nu doar la interioare. E un obiectiv foarte creativ și care permite abordări fotografice extrem de largi. Totul e să te împaci cu deformările produse și să faci în așa fel încât să nu deranjeze. Setările folosite au fost în conformitate cu cerințelor de interior: ISO 2500, F8, 1/60 secunde. Aparatul de fotografiat: un Nikon D7200.

Remus Zamfir

Fotografia este realizată în 30.06.2017 ,pe coasta Franceză a Atlanticului, la Biarritz unul din cele mai renumite locuri pentru practicarea surf-ului. Aici esti învăluit de șarmul oceanului dar și de eleganța micului orășel. Am nimerit într-o zi noroasă, cu nori fumurii și valuri tocmai bune pentru surf-ing. iar în timpul plimbării am descoperit această minunăție numită,,Le Rocher du Basta” .Construit în timpul lui Napoleon al III lea acest pod face legătura între Ocean și Portul vechi. L-am surprins cu un Sony DSC- Hx400v ,F/3.2 ,ISO80,Exp1/1000 și am procesato în Snapseed.

Tatiana Teofanescu

Povestea e cam așa – era o seara friguroasă de-a lui Decembrie 2017 și am mers la Tragul de Crăciun de la muzeul Belvedere , Viena . Am montat trepiedul , am oprit stabilizatorul !!! , cum m-a învățat Eliezer și cu setările ISO 400, F/25, 15 sec – cu CANON 650D , obiectiv CANON EOS 18-135mm a ieșit ce se vede ! Aaaaa , sa nu uit – am avut și filtru CPL ! Bineînțeles ca încercări au fost multe , cu ISO si timpi diferiți , de ma amenintau ai mei ca ma abandonează acolo , pentru ca le înghețaseră nasurile ….

Vlad Gabriel Ionescu

Fotografia este facuta la observatorul astronomic de la Roque de los Muchachos, insula La Palma. Aflasem de acest loc cu un an inainte, si am fost fascinat. Este a doua locatie din emisfera nordica pentru observatii nocturne dupa observatorul Mauna Kea din Hawaii, iar traficul aerian deasupra insulei este interzis pe timpul noptii, pentru a nu perturba observatiile astronomice. Sunt mai multe telescoape astronomice acolo, raspandite pe un platou urias, aflat la peste 2300m altitudine. Este foarte frig, au fost 5ºC in noaptea respectiva, in timp ce temperatura pe timp de zi este in jur de 30ºC la nivelul marii.

Aparatul este un Canon 6d si obiectivul Samyang 14mm f2.8

Am facut 36 expuneri a cate 30s pe verticala din care am reusit sa compun doar 15 din cauza ca am folosit un trepied care nu se preteaza la panorame de genul asta. Pentru editare am folosit Photoshop si Lightroom.

George Afostovremea

Locul din cadru, felinarul Twr Mawr din Țara Galilor, desi este foarte izolat,zilnic este foarte vizitat de drumeti si fotografi, asa ca in prima zi de luni din aprilie, pe o vreme mai rece, am ales să merg să-mi încerc şansa şi să-l fotografiez, sperând să găsesc locul puțin mai liniştit şi lipsit de oameni. Cat timp am mers 1-2km pe plaja spre felinar, am zarit 3-4 grupuri ce se întorceau la parcare, ziua uşor fiind pe sfârşite, schițam un zâmbet crezând că nu mai e nimeni. Odată ajuns in punctul de statie din cadru, pe langa felinar tot se perinda un domn in jacheta rosie. Lunga a mai fost asteptarea ca el să plece si să încerc o expunere lunga. L’am aşteptat liniştit, era momentul său, după o lungă drumeţie, merita sa se bucure de linişte si loc, iar in timpul asta am avut suficient timp să aleg o compozitie. In timp ce pleca si cobora scările, instant mi’a venit ideea să-l fotografiez pentru că mi se părea că oferă un element in plus in cadru, oferea o unitate măsura pentru marimea felinarului si a obiectelor din jur. Dupa plecarea sa, am facut multiple expuneri lungi cu nori mişcători, dar nu mai aveau aşa mult farmec in ochii mei cand comparam cu cadrul ăsta, aşa că am decis să-l editez, uitand complet de ce am fotografiat dupa plecarea sa. Fugeam intr-o zi de luni spre felinar să găsesc locul pustiu, dar până la urmă tot o persoană m’a ajutat să realizez cadrul final. echipament folosit: sony a7II, cz 35mm f2.8 exif: 35mm, f14, 1/50, iso 400

Voicu Sorin Andrei

Cascadele Krushuna. Incerc ca la sfârșit de săptămână, să găsesc locuri de pozărit în funcție de locația unde mă aflu…așa am descoperit și acest loc minunat situat la poalele munților Balcani din Bulgaria. Pentru mine, imaginile surprinse sunt încărcate cu amintiri și aventuri…și sunt nepriceput în a le transmite către privitor. În fotografie îmi place să fiu spontan.Plec spre locații studiate în prealabil, și de multe ori ajung altundeva. Îmi place să risc…fizic vorbind…în speranța de a găsi o imagine inedită, motiv pentru care nu prea ies cu alți fotografi. Mi-e teamă să nu fiu stingherit în a lua decizii spontane, nu știu dacă ar veni în puterea nopții prin păduri sau dacă ar escalada cascade și-ar trece râuri reci (in adidași fiind)…sau dacă ar petrece nopți izolat într-o capelă în vârful muntelui. Fotografia îmi dă energia și ulterior satisfacția de a fi vizitat locuri minunate, și pot spune ca este unul dintre lucrurile cele mai frumoase ce mi s-au întâmplat în viață. Ok…vorba lungă sărăcie curată. Cât strict despre această fotografie…dormit în mașină până la răsărit, intrat la cascade chiar dacă era înaintea programului de vizită, și căutat unghiuri și lumini până când am obținut ceva satisfăcător. Evident trepied, nikon D7200 și tokina 11-16 cu un filtru de polarizare hoya,focus stacking în trei puncte, și iacă pozulica

Florin Dobranici

Sunt din Harsova jud.Constanta de ceva timp mutat in Satu Mare.

Conacul l-am gasit acum 2 ani cand m-am apucat de fotografiat si cautam grup legat de fotografie.

Este o comunitate faina unde toata lumea te primeste cu caldura.

In general fac fotografie de peisaj pentru ca iubesc foarte mult natura si locurile pline de liniste.

Am crescut pe malul dunarii in orasul Harsova si pot spune ca acolo am invatat fotografia si am reusit sa descopar locuri faine.

Locul unde am realizat fotografia nu a durat mult timp sa il gasesc se numeste “la pietre” pentru ca in fiecare vara cand dunarea scade iese la suprafata o mica insula din piatra unde pescarii merg si pescuiesc acolo

Eu am pescuit acest apus minunat. Am asteptat ceva timp pentru ca eu plec la apus cu o ora mai devreme si pana atunci caut locatia,

ma deconectez de la tot si ma concentrez cat mai mult pe fotografie.

Chiar daca mai sunt tantari incerc sa fiu indiferent cu ei :))

Prima data am facut un cadru dar nu puteam sa cuprind prea mult din peisaj

Dupa aceea m-am gandit sa fac o panorama in care sa cuprind cat mai mult din peisaj

Panorama a fost realizata din 4 cadre cu aparatul pus in modul portret (pe vertical)

Am folosit un DSLR Nikon D3300 obiectivul de kit 18-55 mm, filtru de polarizare,filtru ND,trepied si o telecomanda pentru declansare.

Setarile sunt iso 100 / f8 / 18 mm iar timpul de expunere a fost diferit pentru fiecare cadru.

Si cum spune un fotograf Roman “Continuati sa fotografiati este singura cale sa deveniti mai buni”

Va multumesc mult !!

Romina Polojan

Povestea fotografiei a început anul trecut în timp ce vizitam o grădină zoologică din Marea Britanie. Foarte entuziasmată fotografiam toate animalele şi păsările care erau active şi interesate. Această bufniță care stătea ca o ciupercuță mă urmărea cu mare atenție şi s-a lăsat fotografiată ca un adevărat model şi m-a privit cu o intensitate, pe care sper să o simtă şi privitorii fotografiei. Ulterior selectând fotografiile pentru post procesare am simțit că ceva lipseşte şi frumusețea păsării nu este scoasă în evidență, aşa am ajuns la ideea cu background- ul negru. Fotografia a fost făcută cu Nikon D5300 şi Nikkor 50 mm, iar setările sunt: ISO 400, 1/250 sec. f/1.8