Povestea din spatele fotografiei. Vol I.

Povestea din spatele fotografiei. Vol I.

In Romania sunt fotografi foarte talentati, din pacate fiecare se promoveaza cum poate, pe unde poate! Am ales sa oferim acest spatiu pentru promovarea frumosului, a pasiunii, a povestilor, a detaliilor tehnice!

De cate ori am privit o fotografie si nu ne-am intrebat cum a fost realizata, prin acest articol, incercam sa aducem mai aproape de voi, povestile din spatele fotografiilor. Incercam saptamanal sa promovam fotografi cunoscuti sau mai putin cunoscuti. In aceasta saptamana, va prezentam opt fotografi si povestile lor din spatele fotografiei!

26805317 1609597999133818 478213051930422677 n     Anton Calpagiu

Locul este aici in Ibiza , unde locuiesc , face parte din locurile pe care le cunosc si le vizitez periodic , impreuna cu prietenii mei din grupul https://www.flickr.com/groups/flickerosdeibiza/ , este un grup care promoveaza insula prin fotografii , aici am iesit cu trei dintre membri , mergeam sa facem cadre la apus si vremea s/a schimbat in scurt timp , dinspre partea dreapta , unde apunea soarele se apropiau nori de furtuna , in spatele nostru au trecut si nori de ploaie densi , in partea din fata norii au fost mai putin amenintatori iar culoarea lor se datoreaza altitudinii joase si faptului ca soarele era spre asfintit sub nori si trimitea lumina razant , asa ca am profit de moment ! Am folosit un Nikon D800 cu o lentila Nikkor 20mm si filtre , neutral de 6 pasi pentru a obtine o expunere de 30 de secunde , f11 , iso 100 , am mai folosit un filtru gradual de trei pasi pentru a reduce luminozitatea cerului si fitrul polarizator .

Anton Calpagiu

 37237385 1747164005319268 1589985764718936064 n     Paul Adrian Chis

Fotografia este un colaj de 3 imagini ..portretul Oanei baticul care este un desen …El nu a existat niciodată și mâinile care sunt luate din alta fotografie …De precizat ca în fotografia inițială Oana nu-i o Sfânta. ..
Setările pentru portret sunt cele clasice folosite la fotografia de studio. ..Iso 100 f-ul 20 …blitz walimex de 100 trigere phottix. ..Și apoi ps cc 2016
Paul Adrian Chis

36481709 2194794390561147 1516111244895977472 n     Andrei Ionut

Este a doua mea incercare de a fotografia rasaritul in aceasta pestera (Cova dels Arcs) de pe Coasta Alba a Spaniei. Prima incercare am avut-o prin luna Martie a acestui an, atunci cand Soarele rasarea in partea dreapta a pesterei. A doua incercare am facut-o pe la inceputul lunii Iulie cand Soarele rasarea in partea stanga a pesterei, ceea ce mi-a placut mai mult deoarece Soarele batea puternic in valurile care intrau in pestera, avand ceva mai multa culoare in fotografie. Dupa un drum cu masina de aprox 30 de minute de unde locuiam atunci, am ajuns la locatie cu o ora inaintea rasaritului. Cum am intrat in pestera, am fost putin speriat deoarece nu ma asteptam ca marea sa fie atat de nervoasa in dimineata aceea, valurile loveau foarte puternic stancile iar apa ajungea si pe stancile din dreapta, ceea ce rar se intampla. Am coborat undeva in spatele pesterei pentru a avea perspectiva asupra apei care intra in pestera si care se varsa undeva in spatele meu, intr-o pestera subacvatica. Vazand ca unele valuri sunt atat de puternice, am zis ca poate am noroc sa prind apa scurgandu-se si pe stancile din dreata… Dupa 20 de minute de fotografiat acelasi cadru, in speranta ca o sa prind ce mi-am propus, a venit valul cel mare care mi-a ridicat parul pe maini urmat de un tipat de bucurie… noroc ca eram singurul nebun la ora aia pe acolo. Pentru a putea prinde valurile si apa in miscare am folosit un timp de expunere de 1/40, diafragma inchisa f/16, iso 100. Ca sa pot sa am suficiente detalii in fotografie si sa ma joc mai mult in post-procesare fara sa deteriorez fotografia, am folosit bracketing de 3 stop-uri. Am folosit pentru acest cadru, un body Nikon D610, obiectiv Irix 15mm f/2.4, filtru polarizare circulara.
andrei ionut

31357197 1807627175960257 7800866408076011054 n    Flaviu Negru

Povestea țesută pe lângă fotografia asta e cam scurta! Locul unde a fost făcută fotografia nu l-am căutat mult. E un loc drag mie care îmi face plăcere să îl parcurg la pas indiferent de anotimp!
Era o dimineața friguroasa de Martie in satul Rogojel, sat situat chiar la poalele Vf  Vlădeasa(1836m) ! Lăsând mașinile in sat deoarece iarna este cam impracticabil din cauza troienelor de zăpadă am inceput urcușul spre refugiul Salvamont 1440m unde aveam să ne cazam peste noapte pentru că a doua zi devreme sa urcam pe creasta până la stația meteo pentru fotografierea rasaritului
Bătrânelul cu măgărușul a apărut de după o culme instantaneu in fața noastră fără că noi să bănuim ceva! Că și fotografi amatori ce suntem aveam aparatele la îndemâna și a fost un cadru de moment fara prea multa pregătire!
Fotografia e făcută cu un Canon70D iar că obiectiv am folosit un Sigma 18-200mm f3.5/6.3
ISO-100 cu o diafragma la f6.3 iar timpul de expunere 1/125s
Pentru mine cadrul este reprezentativ și in același timp trist!
Traim într-un secol al vitezei și al tehnologizării cat mai moderne dar viața la țară a rămas tot in secolul anterior cu toate greutățile sale!
Flaviu Negru

38168707 2089868414418798 206392755033735168 n   Ovidiu Sova

Am făcut fotografia în localitatea Durău, județul Neamț, într-o minivacanță în luna mai a acestui an. Localitatea respectivă, aflându-se la poalele Masivului Ceahlău, nu duce lipsă de oportunitați fotografice atunci când vine vorba despre fotografia de peisaj. Și pentru că cea mai buna lumină pentru acest gen fotografic o întâlnim înainte de răsărit si după apus, am hotărât să mă trezesc la ora 04:30 pentru a ajunge la locația pe care o descoperisem, înainte să apară soarele. Ca element de compoziție, care îmi atrăsese atenția asupra locației în cauză, pot aminti grupul singular al celor trei copaci dispuși pe o diagonală ascendentă. La momentul respectiv, nu speram să beneficiez de prezența ceții, dar Zalmoxis mi-a oferit un cadou neașteptat, mai ales că nici predicțiile meteorologilor nu anunțau acest lucru. Odată ajuns, mi-am montat trepiedul și mi-am pregătit aparatura. Pentru început, pe aparatul Nikon D7200 am montat un obiectiv Nikkor 16-85mm, cu vădita intenție de a trage niște cadre mai largi. Imediat ce se înfățișă surpriza meteorologică, am realizat că folosirea unui teleobiectiv este mai indicată. Zis și făcut! Am scos din geantă obiectivul Nikkor 70-300mm, am montat un filtru de polarizare circulară pe acesta, atașându-l la aparat, am dezactivat VR-ul, am pregătit telecomanda și am început să fotografiez folosind diferite compoziții. Ca setări de bază menționez folosirea unui timp de expunere de 1/400s, f/8, ISO 100. Dintre toate fotografiile realizate în dimineața respectivă, am considerat-o pe aceasta ca fiind cea mai reușită. Sper să vă placă și dumneavoastră!
Ovidiu Sova

11161355 770030193104485 8294914404405300312 n Iulian Vlad

Am așteptat acest cadru timp de două săptămâni.O săptămână în iarna lui 2016 și o săptămână in iarna lui 2017.De fiecare dată cerul era albastru,monoton si lacul era înghețat doar parțial.In dimineața Crăciunului din 2017 am privit pe fereastră si nu-mi puteam crede ochilor,totul era acoperit cu o pătură albă de zăpadă. Fiind foarte dimineață,puțin dupa blue-hour,luminile de veghe ale caselor de peste lac erau încă aprinse.Am agățat in fugă rucsacul foto si am alergat spre un punct de stație pe care-l folosisem intr-o dimineață anterioară.Ca echipament am folosit un Canon 6D si un obiectiv 24-70 f2.8 ii.Ca setari am optat pentru f7.1 iso 1600 si 1/60s.Nu am folosit filtre,lumina n-o cerea,dar am folosit o pungă de nailon pentru a proteja camera de ninsoarea care nu dădea semne să se oprească😁
iulian vlad

18767821 1036429303159820 7595640847680411908 n  Mirela Severin

Aparat: Nikon D7100 Timp expunere: 1/80s Diafragma F11; ISO: 100 Obiectiv – Nikkor 18 – 140 Filtru de polarizare circular Data: 11.08.2018 O scurtă poveste a fotografiei… In imagine se vede lacul Capra, fotografia este facută de pe poteca ce duce spre Vf. Vănătoarea lui Buteanu. În acea zi am fost în drumeție cu mai mulți conaşi şi pot spune că am avut parte de soare, ceață, de un peisaj încântător…Acesta este un cadru ales la întâmplare…mi-a plăcut cum razele soarelui se oglindeau în apa lacului care avea culoarea smaraldului şi valuri de ceața invăluia varful Iezărul Caprei.
mirela severin

9869 1262760420419505 998983029199792949 n Maria Bianca Bechisi

Fotografia a fost facuta in Budapesta, in ianuarie 2018. In cele cateva zile petrecute in minunata capitala a Ungariei, am strabatut in lung si in lat foarte multe stradute, dar mai ales malurile Dunarii, unde se gasesc si cele mai vizitate puncte turistice. Intr-una dintre seri am urcat pe dealul citadelei. Panorama e fantastica, si a meritat sa induram gerul care se facea simtit din ce in ce mai tare. In momentul in care am ajus sus si am zarit luminile orasului, am decis ca mai intai sa imi hranesc ochii si sufletul cu minunata panorama, apoi am hotarat ca e momentul sa imi asez si eu trepiedul si camera, langa alti turisti pasionati de fotografie decisi sa capteze minunata imagine a orasului in noapte. Eu am expus aproximativ 30 de cadre, pana cand s-a instalat nevoia de a consuma o cafea sau ceai cald 🙂 Cadrul acesta a fost realizat cu Nikon D5100 + kit-ul 18-55mm @24mm, F8, 10 sec, iso 100, fara nici un filtru atasat obiectivului, iar post-procesarea a fost facuta in Lightroom.
bianca beschisi
Va multumim ca ne urmariti si vom reveni cu partea a II a
Un articol semnat de: Bajan Sorin

4 Comentarii

  1. Madalina Gavrea

    Minunate fotografii, inclusiv poveștile lor si binevenita aceasta noua rubrica!

    Răspuns
  2. Petru

    Faine lucrari!

    Răspuns
  3. Vlădău Vlad-Viorel

    Excepțională rubrica!

    Răspuns
  4. Marius Pisica-Caramelea

    Povestile, intotdeauna inspira! Foarte frumos!

    Răspuns